فرماندار کازرون در غرفه طلوع در نمایشگاه کتاب فارس: اگر یک‌هزار کتابخانه ساخته شود اما کتابخوانی نباشد، تغییری در جامعه رخ نخواهد داد

کمال علوی فرماندار کازرون

فرماندار شهرستان کازرون گفت: اگر متناسب با نیاز مخاطب در مکان‌های عمومی و پر رفت و کتاب قرار داده شود، بی‌شک انگیزه خواندن در افراد تقویت و سرانه مطالعه افزایش می‌یابد.
مصاحبه/ مریم زارع خفری: کمال علوی در بازدید از غرفه روزنامه طلوع در شانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس گفت: باید دسترسی به کتاب در جامعه افزایش یابد و کاری کرد مردم در اوقات فراغت و اوقات انتظار خود به مطالعه روی بیاورند.
وی تأکید کرد: افزایش سرانه مطالعه در جامعه امری دوسویه است که به مردم و عملکرد متولیان ترویج کتابخوانی برمی‌گردد و باید بین هر دو طرف ارتباط خوبی برقرار شود تا بتوان در این حوزه موفق شد.
فرماندار کازرون اضافه کرد: اگر یک هزار کتابخانه ساخته شود اما کتابخوانی نباشد، تغییری در جامعه رخ نخواهد داد و توسعه ایجاد نمی‌شود بنابراین یکی از مهم‌ترین اقدامات ما‌، باید افزایش حس کتاب دوستی در مردم باشد. وی ادامه داد: ۲ میلیارد و ۴۰میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی این شهرستان برای توسعه کتابخانه در شهرستان کازرون اختصاص داده‌ایم که به گفته سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی فارس، این بالاترین میزان اعتبار در نظر گرفته شده در حوزه کتاب در فارس است.
به گفته علوی در سال جاری در شهرستان کازرون  یک کتابخانه خیرساز به بهره‌برداری رسیده است.
فرماندار کازرون در مورد نمایشگاه کتاب نیز گفت: این نمایشگاه مهم‌ترین رویداد در حوزه فرهنگ است و به نظر می‌رسد امسال متفاوت‌تر از سال قبل به‌ویژه حوزه رسانه و حضور پر رنگ آن‌ها برگزار شده است.
وی ادامه داد: انتظار می‌رفت با توجه به کتاب دوستی و سابقه فرهنگی و هنری این دیار استقبال پر شورتری از آن می‌شد. البته شهرستان‌های فارس نیز می‌توانند با برگزاری تورهای کتاب زمینه را برای استفاده اقشار مختلف از آن فراهم کنند.
فرماندار کازرون در پایان از روزنامه طلوع به دلیل اطلاع‌رسانی خوب اخبار و خدمات دولت در این شهرستان تشکر کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *