بودجه سال ۹۷ و نگاه شهرستان‌ها به آن

محمدمهدی جعفری زادهمحمدمهدی جعفری‌زاده/ بدون تردید همه شهرستان ها در نقاط مختلف کشور با کمبودها، مشکلات و معضلات مشترک و متفاوتی مواجه هستند و هرکدام آینده بهتری را برای خود می خواهد. اینکه همه امید دارند که فردایشان بهتر از امروز و دیروز باشد توقع به جا و منطقی است که پاسخ آن را باید قوای سه‌گانه کشور بدهند.

از طرف دیگر واقعیت تلخی که وجود دارد این است که هر شهرستانی نماینده، فرماندار و مسئولین فعال تر و قوی تری داشته باشد وآنها با ارتباط آشکار و پنهان بتوانند بودجه و اعتبار بیشتری را جذب کنند، مردم آنجا خوش اقبال تر و برخوردارتر خواهند بود!

در کشور ما هیچگاه نگاه مدیریتی بر اساس «نگرش سیستمی» که بتواند عادلانه و براساس معادلات صحیح و ثابت و به‌ صورت خودکار و ضابطه مند، بودجه و اعتبارات را بین مناطق مختلف تقسیم کرده وبرای رسیدن به حدی از توسعه، به آنها تخصیص دهد وجود نداشته است و لذا همه چیز براساس توانایی نمایندگان مجلس، استانداران، فرمانداران و افراد ذی‌نفوذ می چرخد لذا ناتوانی و عدم تحرک این افراد، شهرستان و استان‌شان را در محرومیت نگاه می‌دارد.

حال که بودجه سال ۹۷ درحال نهایی شدن است و تخصیص مبالغ سنگینی به برخی از جاها، گویای سهم کمتری به شهرستان ها و استان هاست بر نمایندگان مجلس-خصوصاً نمایندگان شهرستان های محروم- است که شجاعانه به میدان آیند و از حقوق ملت و به‌ویژه موکلین خود دفاع کنند تا جلوی هرگونه زیاده طلبی و ریخت و پاش عده ای که باعث محرومیت بقیه می‌شود را بگیرند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *