رئیس دانشگاه علمی کاربردی کازرون: تنها دانشگاهی که شغل را به رشته تبدیل می کند علمی کاربردی است

گروه خبری/ علی گلچین، علیرضا گلچین، داود کشاورز: رئیس دانشگاه علمی کاربردی کازرون در جمع خبرنگاران با اشاره به اثرگذاری خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: اصحاب رسانه در همه امور جوامع با مسئولان هم اندیشی و مردم را نسبت به مسائل آگاه می کنند بنابراین در جامعه امروزی، نهادها و ارگانها علاوه بر تبلیغاتی که در راستای پیشرفت اهداف خود انجام می دهند، تعامل با خبرنگاران و اصحاب رسانه را به عنوان یک رکن بسیار موثر و کارساز در دستور کار دارند.
دکتر مهرداد مومن زاده در خصوص جذب دانشجو و صدور مدرک گفت: ما نمی خواهیم بگوییم کدام دانشگاه خوب است یا بد، ولی در حال حاضر وظیفه دانشگاه علمی کاربردی مهارت آموزی است، بنابراین رسالت ما با دیگر دانشگاه‌ها متفاوت است.

وی با طرح یک مثال ادامه داد: مثلا هر شغلی که فکرش را بکنید در این دانشگاه می توان به رشته تبدیل و مهارت آموزی متناسب به آن را علاقمندان ارائه کرد که این افتخار بزرگی برای دانشگاه جامع علمی کاربردی .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کازرون همچنین در خصوص تحصیل دانشجویان با آگاهی بخشی در مورد شغل آینده خود، عنوان کرد: در دانشگاه درسی با عنوان کاربینی داریم که دانشجو را در ترم انتخابی خود مجبور میکند با محیط شغلیش آشنایی پیدا کند، به عنوان مثال یک دانشجوی رشته جوشکاری باید در هفته ساعاتی را در کنار جوشکاران ماهر سپری کند تا اگر توانست ادامه دهد و اگر در عمل تصمیم به ادامه این رشته نداشت، تغییر رشته دهد.

به گفته دکتر مومن زاده، هدف اصلی دانشگاه، بیشتر حمایت از اشتغال زایی و کسب مهارت است، از همین رو در نهایت ۶۰ الی ۷۰ درصد دروس به صورت عملی برگزار می شود .

وی در بخشی دیگر خطاب به دانشجویان و فارغ التحصیلان گفت: در صورتی که دانشجویان مهارت، پشتیبانی علمی و پشتیبانی مالی را دارا باشند با پیشنهاد طرح اشتغال‌زایی، می توانند پس از اخذ موافقت استان، مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام با سود ۲ درصد دریافت کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه صرفا نباید اخذ مدرک ملاک باشد، تصریح کرد: باید کسب مهارت هم ملاک باشد که لازم است این امر در کشور تبدیل به یک فرهنگ شود.
او با تاکید بر اینکه عزم خود را جزم کرده ایم تا خدمات اشتغال زایی را در مناطق روستایی گسترش دهیم، افزود: برنامه به این صورت است که اگر در یک روستا برخی مشاغل مورد نیاز باشد، با مهارت آموزی و تحصیل، دانشجوی اهل همان روستا را در زمینه های شغلی مورد نیاز مردم تربیت کرده و اشتغال زایی کنیم تا در نهایت هم به اهالی روستا و هم به دانش‌آموخته کمک شود.

دکتر مومن‌زاده همچنین با یادآوری شعار دانشگاه علمی کاربردی (علمی شو کاربردی شو) خاطر نشان کرد: از طرح‌ها و نظرات مدیران، خبرنگاران، فارغ التحصیلان و افرادی که به نوعی می توانند در زمینه ایجاد اشتغال جوانان قدم بر دارند، به گرمی  استقبال خواهیم کرد.
در پایان این نشست، توسط مسئول روابط عمومی و رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی کازرون با اهدای لوح سپاس از اصحاب رسانه تقدیر شد.
خبرنگار علی گلچین ، علیرضا گلچین و داود کشاورز

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *