مهار آتش‌سوزی سنگین و انفجار مرکز عرضه گاز مایع در کازرون + فیلم

انفجار و آتش‌سوزی سنگین یک مرکز عرضه و شارژ گاز مایع ساعتی قبل در حالی مهار شد که آتش‌نشانان از این حریق به عنوان یکی از سنگین‌ترین و سخت‌ترین عملیات‌های کاری خود یاد می‌کنند.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط‌عمومی شهرداری کازرون، در جریان این حادثه که در بلوار ملت (نرسیده به دانشگاه آزاد) رخ داد، زبانه شعله‌های آتش به حدی بود که از میدان امام حسین (ع) به راحتی قابل رویت بود.
رئیس سازمان آتش‌نشانی کازرون در تشریح جزئیات این حادثه اظهار کرد: بلافاصله پس از دریافت گزارش حادثه، تیمهای عملیاتی آتش‌نشانی از هر دو ایستگاه به محل اعزام شدند و یک تیم عملیاتی از نیروهای آماده‌باش نیز فراخوانی شده و به سرعت به کمک نیروهای عملیاتی رفتند.

مهدی صادق‌زاده در توصیف شرایط محل حادثه گفت: در محل حریق ۱۲۰ کپسول گاز مایع (LPG) وجود داشت که هم موجب افزایش لحظه‌ای شعله‌ها و هم موجب وقوع انفجارهای متعدد در محل می‌شد و همین مسئله مهار حریق را دشوار کرده بود.
آتش‌سوزی سرانجام پس از یک ساعت تلاش و جدال بی‌وقفه آتش‌نشانان با شعله‌ها مهار شد.
یکی از آتش‌نشانان درباره این حادثه گفته است که این آتش‌سوزی جزو سه عملیات دشوار و سنگین دوران حرفه‌ای کار او بوده است.


رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون که از همان دقایق ابتدایی خود را به محل حادثه رسانده و فرماندهی عملیات را به عهده گرفته بود نیز بیان کرد: در این عملیات از دو خودروی عملیاتی اطفائی، دو خودروی آبرسان و هشت نیروی آتش‌نشان استفاده شد.
به گفته صادق‌زاده برای مهار شعله‌های آتش در این عملیات، ۱۲هزار لیتر آب مصرف شد.
وی با بیان اینکه این حادثه هیچ مصدومی در بر نداشته، افزود: علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *