مرکز غربالگری و تشخیص زودرس سرطان در کازرون راه‌اندازی می شود

رئیس بیمارستان ولی عصر(عج) کازرون از راه‌اندازی نخستین مرکز غربالگری و تشخیص زودرس سرطان و نیز کلینیک بیماری های غیرواگیر شهرستان‌های فارس در کازرون در آینده نزدیک خبر داد.

سرویس خبری/ طیبه خسروی: دکتر سجاد شرافت در گفت و گوی اختصاصی با طلوع گفت: این مرکز با اعتبار یک میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت بهداشت در سال ۹۸ به طور کامل ساخته و تحویل بیمارستان شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز در حال حاضر در مرحله خرید تجهیزات است، افزود: از مجموع پنج میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز جهت خرید و نصب تجهیزات، سه میلیارد تومان توسط خانواده مرحوم اکرم قنبریان پرداخت و مابقی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تخصیص یافته است.

رئیس بیمارستان ولی عصر(عج) با بیان اینکه برای تشخیص زودهنگام سرطان، غربالگری دوره ای توصیه می شود که غربالگری سرطان باید برای سرطان هایی صورت پذیرد که تشخیص زودهنگام در آن ها برای کنترل بیماری و بقا مؤثر است، اظهار کرد: در مرحله اول، امکان تشخیص زودرس و غربالگری سرطان ها و بیماری غیرواگیر مانند دیابت و فشارخون در کلینیک بیماری های غیرواگیر (NCD) این مرکز فراهم خواهد شد و در مرحله دوم، درمان بیماران مبتلا به سرطان را در مرکز آغاز خواهیم کرد.

وی ابزار امیدواری کرد بهره‌برداری و ارائه خدمات مرحله اول تا حدود دو ماه آینده صورت گیرد.

دکتر شرافت ادامه داد: ارائه خدمات درمانی نیز دو ماه پس از مرحله اول، امکان پذیر خواهد بود.

به گفته او در این مرکز خدماتی همچون تست و غربالگری سرطان سینه، سرطان دهانه رحم، سرطان دستگاه گوارش، سرطان پروستات، سرطان تخمدان و سرطان دستگاه گوارش ارائه خواهد شد.

رئیس بیمارستان کازرون همچنین اضافه کرد: سه پزشک متخصص و فوق تخصص غدد، گوارش و رادیوتراپی و آنکولوژی در این مرکز مستقر خواهند شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *