بهره برداری از فاز اول بیمارستان امام علی(ع) شهرستان کازرون+ تصاویر

سرویس خبری/ داود کشاورزی: فاز اول بیمارستان امام علی(ع) شهرستان کازرون به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار طلوع، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آئین افتتاح فاز نخست این بیمارستان، از همه کسانی که در راه‌اندازی این بیمارستان ایفای نقش کردند، تقدیر کرد و گفت: هدف از راه اندازی این بیمارستان، ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به مردم شهرستان است که می تواند علاوه بر مردم کازرون، به شهرستان های مجاور نیز ارائه خدمت داشته باشد.

دکتر سیدوحید حسینی فاز اول این بیمارستان را شامل بخش‌های اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل، جراحی و ICU برشمرد و افزود: اعتبار هزینه شده این بیمارستان از سوی دانشگاه علوم پزشکی، ۵۰ میلیارد تومان است.

به گفته او بیمارستان حضرت امام علی(ع) در حالی با ۹۶ تخت مصوب و ۱۲۰ تخت فعال به بهره برداری می رسد که از مجموع ۲۲۱ نفر کادر درمانی پیش بینی شده برای خدمت رسانی در این مرکز آموزشی درمانی، ۸۶ و نیم درصد بومی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین ابراز امیدواری کرد، این مرکز در کنار ارائه خدمات درمانی، در توسعه امر آموزش به دانشجویان نیز نقش داشته باشد.

وی با بیان اینکه تلاش می شود کمترین هزینه از جیب مردم پرداخت شود، خاطرنشان کرد: مرکز آموزشی درمانی بیمارستان امام علی(ع) در تفاهم نامه ای بین رییس دانشگاه آزاد اسلامی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مدت ۱۰ سال به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز واگذار شده تا به امر درمان مردم شهرستان کازرون بپردازد.

دکتر حسینی با اشاره به ضرورت بازنگری در مفاد تفاهم نامه مشترک میان وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی، به ویژه در زمینه های آموزشی یادآور شد: اولویت مهم مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کنار تریبت علمی دانشجویان، تقویت زمینه های فرهنگی، پژوهشی و تحقیقاتی در آینده سازان جامعه است.

معاون استاندار فارس و فرماندار شهرستان کازرون نیز در این آئین، در سخنانی اظهار کرد: پس از سالها، تلاش و پیگیری، همزمان با سوم خرداد، سالروزفتح خرمشهر، شاهد تحقق یکی از مطالبات مهم و به حق مردم کازرون هستیم.

محمدعلی بخرد ساختمان این دانشگاه را یکی از شکیل‌ترین ساختمان های بیمارستانی در فارس توصیف کرد و گفت: در مرحله اول بخش اورژانس و پاراکلینیکی وارد مرحله خدمات رسانی به مردم می شود و پس از استقرار نیروهای انسانی، به مرور ظرف یک تا دو ماه آینده، بخشهای بعدی از جمله اتاق عمل و ICU نیز آماده ارائه خدمت خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمام تلاش مجموعه علوم پزشکی و دست اندرکاران بر این بوده و هست که بیمارستان هر چه سریعتر وارد فاز راه اندازی شود.

وی ابراز امیدواری کرد این بیمارستان برای هفته دولت آماده افتتاح با حضور مسئولین کشوری و استانی شود.

همچنین حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه کازرون نیز در سخنانی با اشاره به وقفی بودن ملک بیمارستان، گفت: باید تلاش شود شود از وجوه درآمدی بیمارستان برای درمان بیماران کم بضاعت وخرید تهجیزات درمانی هزینه شود.

پروژه بیمارستان حضرت امام علی (ع) وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۳۸۸ در زمینی به مساحت ۱۱ هکتاردر بخش جنوبی این دانشگاه کلنگ زنی شد و فضای فیزیکی آن با اعتباری بالغ بر ۷۰۰میلیارد ریال در زیربنایی به مساحت ۱۳ هزار متر مربع و در دو طبقه در سال ۱۳۹۶ به پایان رسید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *