شهردار جدید کازرون؛ حمایت‌ها و نظارت‌ها

محمدمهدی جعفری زادهمحمدمهدی جعفری‌زاده/ بالاخره پس از ماه‌ها انتظار، شهردار کازرون معارفه شد. بدون شک شهردار جدید نیز همانند شهرداران گذشته، علاقه‌مند است که در شهر، تحولی چشم‌گیر از عمران و آبادانی ایجاد کند. امّا شهرداری کازرون برای همه شهرداران از جهات مختلف، گردابی شده است که همه را به ستوه آورده و هیچکدام نتوانسته‌اند به حدّ دلخواه خویش، عمران و آبادانی گسترده و همه‌جانبه‌ای را تحقق بخشند. خواست و مطالبات مردم نیز چندین برابر کارهای انجام شده بوده و است.
با نگاهی به اوضاع درآمدی شهرداری درمی‌یابیم که هر شهرداری که در این منصب قرار گیرد باید اولین تلاشش، برنامه‌ریزی واقعی جهت افزایش درآمدها -آن هم نه درآمد کاذب- و پایدار کردن آن درآمدها باشد.
بدون تعارف با دست خالی و صرفاً با شعار، هیچ شهرداری نمی‌تواند حرکتی مطلوب و دلخواه مردم در سطح شهر داشته باشد.
اولین کار شهردار، یافتن منابع درآمد مستمر به صورت واقعی و نه رؤیایی است. برای تحقق این مهم نه فقط شهردار باید با تیمی قوی به سمت تحقق درآمدها گام بردارد، بلکه مردم نیزباید با حمایت همه‌جانبه از وی، او را دراین راه دشوار یاری کنند.
شهردار هرکسی باشد فرقی نمی‌کند، همه باید برای پیشرفت شهر به وی کمک کنند. بزرگترین حمایت از شهردار، کمک کردن به وی در تحقق درآمدهای مصوبش می‌باشد. حمایت مردمی باید به سمت پر کردن دست شهردار نشانه روی شود. ادارات نیز باید بدهی های خود به شهرداری را به موقع پرداخت کنند.
حمایت دیگر از شهردار، کمک کردن به او در اجرای قوانین است. این مهم نیز در همه حوزه‌های شهری نیاز به همکاری دائمی مردم دارد. حمایت بعدی از شهردار در حفظ و نگهداری فضای سبز، تمیزی محل کار و زندگی و تلاش در جهت بانشاط و زیبا نگه‌داشتن شهر است. ابعاد همکاری با شهرداری  گسترده و متنوع است و هرکس باید به هر طریقی که می‌تواند شعار «شهر ما، خانه ما» را به منصه عمل درآورد.
اما علاوه بر حمایت‌ها از شهردار و شورا و شهرداری، باید همه مردم با چشمان باز بر عملکرد آن‌ها نظارت دائمی داشته و هرگونه ضعف را دوستانه تذکر دهند. در اینجا نقش نظارتی رسانه‌ها و مخصوصاً مطبوعات بسیار مهم و سازنده است.
رسانه‌ها باید علاوه بر حمایت از عملکرد خوب شهردار و شورا، با نقدهای صحیح و سازنده، اشکالات و عیوب را تذکر داده و اجازه تثبیت آن‌ها را ندهند و با ذکر راه‌حل و راهکارهایی که از سوی کارشناسان و نخبگان در حوزه شهری ارائه می‌کنند، شهردار را به سمت بهترین عملکردها هدایت کنند.
برای شهردار جدید موفقیت روزافزون در ارائه خدمات درخشان به مردم را از خداوند خواستاریم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *