رئیس بهزیستی کازرون: بیش از یکصد معلول ضایعه نخاعی در شهرستان داریم

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کازرون در گفت‌وگوی اختصاصی با طلوع جنوب:

بیش از یکصد معلول ضایعه نخاعی در شهرستان داریم

خبرنگار و عکاس/ داود کشاورز: شهرستان کازرون دارای شش بخش است که در سطح استان فارس یکی از شهرستان‌های بزرگ است و دارای معلولین و مددجویان و مبتلایان به بیماری خاص است. سازمان بهزیستی نهاد خیریه مردمی است که همیشه با کمک خیرین و مردم نوع‌دوست اداره می‌شود و هدف سازمان، کمک به نیازمندان و معلولین است که دارای خدمات گسترده‌ای است.

در سال ۹۵ چه برنامه‌هایی در سطح شهرستان انجام‌شده است؟
می‌توان به کارهای از قبیل برپایی کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد به تعداد ۳۷ مورد، کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ۴۲ مورد، پرداخت وام خوداشتغالی به مددجویان و معتادین پاک‌شده، زنان سرپرست خانواده اشاره کرد که در سال ۹۵ بالغ‌بر ۴۷۲ میلیون تومان اعتبار وام خوداشتغالی بوده است. تأسیس کمپ ترک اعتیاد یک مورد، تأسیس مرکز مشاوره ژنتیک یک مورد، تأسیس مرکزی مشاوره در بخش قائمیه و برنامه‌های آموزشی در سال ۹۵ بوده است.

تا پایان سال چه برنامه‌هایی دارید؟
کارگاه‌هایی در سطح شهرستان انجام‌شده است که می‌توان گفت کارگاه پیشگیری از اعتیاد که یکی از معضلات شهرستان است و تلاش‌های فراوانی شده است. ۲۲ مورد کارگاه و کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ۱۰ مورد صورت گرفته است.
این مهم یکی از برنامه‌هایی است که در جامعه با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و با فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی می‌توان موفق شد.

در ۶ بخش شهرستان، معلولین و مددجویان مبتلا به بیماری خاص چه تعداد است؟
بخش جره و بالاده ۸ نفر، بخش نودان ۱۱ نفر، بخش خشت ۱۴ نفر، بخش کنارتخته ۱۲ نفر، بخش چنارشاهیجان ۱۵ نفر، بخش مرکزی ۴۰ نفر که نیازمند توجه بیشتری هستند.

شهرستان دارای چند مرکز نگهداری از فرزندان بد سرپرست است و چه تعداد در این مراکز نگهداری می‌شود؟
شهرستان دارای دو مرکز نگهداری است که مرکز ریحانه ویژه خواهران است و ۱۲ نفر در این مرکز نگهداری می‌شوند، مرکز امام علی(ع) ویژه برادران است و ۱۴ نفر در این مرکز نگهداری می‌شوند.

در شهرستان تعداد معلولین ضایعه نخاعی چه تعداد است؟
جمع کل آن‌ها ۱۰۵ نفر است. در جامعه نیازمند حمایت همه‌جانبه مردم و شهروندان هستند، تمامی افراد سالم ممکن است در اثر بروز حوادث دچار این ضایعه شوند. باید در فرهنگ راهنمایی و رانندگی کمی دقت کنیم تا مشکلاتی از این قبیل گرفتار نشویم.

در مورد کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور، اداره بهزیستی شهرستان چه کمک‌هایی انجام داده است؟
اداره بهزیستی در همان ساعات اولیه، آمادگی خود را اعلام کرد و ۲۵ تن مواد غذایی، آب‌معدنی، پلاستیک و مبلغ ۱۴ میلیون و پانصد هزار تومان وجه نقد کمک کردند.

در پایان از همه همکاران شما در روزنامه طلوع تقدیر و تشکر می‌کنم که همیشه در کنار اداره بهزیستی شهرستان کازرون بوده‌اید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *