نگاه عادلانه به همه بخش‌های شهرستان کازرون

محمدمهدی جعفری‌زاده/ شرط اول توسعه هر شهرستانی این است که نماینده مجلس، فرماندار و مسئولان آن، نگاه عادلانه به همه بخشهای آن شهرستان داشته باشند. برخلاف نگاه عادلانه که باعث رشد و توسعه هماهنگ و موزون همه بخشها و در نهایت شهرستان می‌شود، نگاه تبعیض آمیز و منفرد به بخشی خاص، نه تنها خدمت به آن بخش نیست ؛ بلکه کل روند رشد و توسعه شهرستان را مختل می کند. آنچنان که طی چند دوره نمایندگی، نمایندگانی که فقط به یک بخش خاص توجه کردند؛ اولا آن بخش ها و مناطق حتی به اندازه عملکرد جدی یک شهردار در شش ماه، نیز رشد نکردند . ثانیا اهالی آنها با تغییراتی ظاهری در شکل و صورت منطقه خود، در ابتدا خیال می کردند که عمران و آبادانی و پیشرفت چشمگیری حاصل شده، در حالی که بعد متوجه شدند این تغییرات ظاهری، ارزشی در توسعه پایدار آن مناطق و شهرستان نداشته است.
نماینده ای که فقط به یک منطقه توجه می کند و با تغییرات ظاهری می خواهد مردم را قانع و راضی کند، هم در حق مردم آن منطقه جفا کرده است و هم در حق کل شهرستان. امروز نگاه کنید به بخش هایی که در دوره هایی نمایندگانی از آنها به مجلس راه یافته اند، ببینید چه چیزی دارند؟! چه برجستگی دارند؟ چه امکانات مدرن و چشمگیری در آنجا خودنمایی می کند؟ چقدر مشکلات اشتغال جوانان آنها (نه افراد خاص) حل شده است؟
همچنین راه حل کمک به یک منطقه ، قطع کردن شاهرگ آن از کل شهرستان نیست بلکه راه حل اصولی ، مدیریت و برنامه ریزی جامع برای رشد و توسعه و پیشرفت کل شهرستان است که می تواند همه بخشها را از منافع آن بهره مند سازد.
قطعا مردم همه بخشها و مناطق شهرستان کازرون بدون استثنا به توسعه و رشد همه جانبه می اندیشند همچنانکه مردم شهرستان های تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و… با همگرایی و وحدت جمعیت میلیونی و وسعت اراضی خود ، توانسته اند عظمت خود را حفظ کرده وبه توسعه روزافزون نایل شوند.
امید که راه عوضی نرویم و به مردم آدرس اشتباه ندهیم.

1 دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *