شهردارکازرون: شهرداری با بحران مالی بسیار کمرشکنی روبرو است

شهردارکازرون:

شهرداری با بحران مالی بسیار کمرشکنی روبرو است

اصلاح ساختار اداری در بدنه شهرداری کازرون با جدیت تمام پی گیری می شود

شهردار کازرون گفت: نا آرامی های اتفاقات اخیر در کازرون و نوسانات اقتصادی دو عامل مهم کاهش درآمدوبحران مالی کمرشکن برای شهرداری کازرون رقم زد.

گروه خبر و عکس/ محمدحسین هاشمی کشکولی، منوچهر حبیبی، طیبه خسروی: علی باقری در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان کازرون در سخنانی اظهارداشت : بر اساس حقوق شهرندی و پاسخگویی مسوولین، بهترین ارتباط. تشکیل جلسه با اصحاب رسانه است.

وی گفت: با توجه به بزرگی شهر و محدودیت نیروی انسانی، طبیعتا مواردی ازمسائل شهری از چشم ما پوشیده می ماند که با حضور و کمک رسانه می توانیم براین دست یابیم.

شهردار کازرون به مسائل مطروحه زمین جنب بیمارستان ولی عصراین شهر و تعرض های صورت گرفته پرداخت و تصریح کرد:مواردی که به عنوان نواقص پرونده از جمله تغییرکاربری درمکاتبات بیان شده و توسط کمیته تعیین حریم تصمیماتی گرفته شده است.

باقری اذعان کرد: یکسری اشتباهات اداری در روند اجرای درباره این پرونده بود که شهرداری ومردم این شهر متضرر می شد.

وی ادامه داد: ازسوی این کمیته؛ تعیین حریم آب ۱۷۰ متر تعیین شده که براساس این مصوبه مجوز احداث فاضلاب داده شده است.

شهردار کازرون متذکرشد: طبق مصوبه کمیته تعیین حریم اب ودفترفنی استانداری، کار کردیم وبه هیچ وجه با احداث شبکه فاضلاب، مردم آسیبی نمی بیند.

باقری با اشاره به روند اداری و اخطارهای داده شده به مالک ملک مزاحم جاده شهید مطهری و تاخیر در تخریب آن گفت: چون این ملک در معبر شهرداری بوده، قردادی برای تخلیه با مالک بسته شده وبه بابت فروش این ساختمان مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان به مالک داده شده و سندملک را هم بنام شهرداری زده شده چونکه صاحب ملک از خانواده معظم شهدا بوده شهرداری درتخلیه فوری آن مدارا میکند یکسال مهلت می دهد تا منزل راتخلیه کند اما صاحب ملک متاسفانه مبادرت به تخلیه نمی کندو ادعای مابه تفاوت می کند که این مسئله به دستگاه قضایی کشیده شده و مراجع قضایی هم  این شخص را به دلیل اینکه اقدام به تخلیه نکرده به مبلغ ۴۸ میلیون تومان جریمه کرده و تعهدگرفته شده که ظرف ۲۰ روزساختمان را تخلیه و کلید را تحویل شهرداری دهد.

شهردار کازرون به بحث کاشت درخت و فضای سبز در شهر کازرون اشاره کردو گفت:متاسفانه کاشت درخت دراین شهربر اساس استاندارد نیست؛ بر سر پیچ و جاهایی که نباید درخت باشد، کاشته شده یا فاصله بین درختان و حتی گونه درختان دقت لازم بعمل نیامده است.

باقری افزود: جانمایی اشتباه درختان و کاشت غیراستاندارد در سطح شهرکازرون  موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده و همشهریان شده است.

شهردار کازرون ادامه داد: در جهت آسیب شناسی برخی دوربرگردان ها،تقاطع ها،پیاده رو و المان های میادین،فضای سبز و…کارگروهی با مجرب ترین کارشناسان نظام مهندسی تشکیل شده که این گونه موارد ها در دست بررسی و اجرا است.

باقری گفت:وظیفه دارم با تلفیق سلیقه ها، و هم نظر اکثریت که سازگار با استانداردهای شهرسازی است استفاده کنم.

باقری با اشاره به شرایط یخت اقتصادی و عدم رقبت سرمایه گذار در شهرکازرون گفت:با توجه به این مشکلات الحمدالله توانستیم مبلغ افزون بر ۶ میلیارد تومان بدهکاری این مجموعه را پرداخت کنیم وحقوق های عقب افتاده را سرموقع پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد:در شرایط سخت اقتصادی کار عمرانی شهرداری تعطیل نشده حتی نسبت به شهرهای بزرگ کشور متراژ بیشتری آسفالت شده است.

شهردارکازرون گفت:نوسانات اقتصادی و ناآرامی اخیردراین شهر تاثیر زیادی بر درآمد شهرداری داشت چراکه شهرداری بعنوان بنگاه اقتصادی۹۰ درصد درآمد آن از قبل عوارض مردم وصول می شود.

وی گفت :افزون بر ۲ میلیاردتومان درماه جهت پرداخت حقوق کارکنان توسط شهرداری این شهر هزینه می شود.

باقری به توقیف حساب شهرداری اشاره کرد و گفت: چندین مورد توقیف حساب داشته ایم. به طور مثال ۷۰۰ میلیون تومان در یک مورد از حساب شهرداری برداشت شده است که این موارد باعث شده شرایط مالی مساعد نباشد.

شهردارکازرون متذکرشد:تخم تفرقه بین مردم نیندازیم و نباید کاری کنیم که در این شرایط و مشکلات، امید و انگیزه را از مردم بگیریم. انشاله با اتحاد مردم به مسوولین کمک کنیم.

باقری در خصوص وضعیت نظافت و امکانات سرویس بهداشتی عمومی مخصوصا در پارک ها اشاره کرد و گفت:

دراین خصوص فردی مشخص شده که در این زمینه مشکلات سرویسهای عمومی بررسی شود.

شهردار کازرون گفت:اصلاح ساختاراداری شهرداری را با جدیت تمام دردستور کار دارم. وی ادامه دادطرح تفضیلی شهر، در مرحله برطرف کردن مغایرت هاست بطوریکه ۴۰۰ نقطه این شهر شامل این طرح می شود.

شهردارکازرون به کسانی که در ساخت و ساز رعایت نمی کنند و نخاله ساختمانی را در پیاده رو و خیابان رها می کنند اخطار دادو گفت: دو هفته وقت می دهیم کسانی که نخاله ساختمانی دارند در پیاده رو یا خیابان اصلی شهر یا کوچه می ریزند، طبق قانون جمع کنندچنانچه اقدام نکنند  علاوه بر جریمه به مراجع قانونی ارجاع می دهیم وهم چنین هر صنفی که پیاده رو ها را اشغال کند، خودشان نسبت به رفع معبر اقدام نکنند، اعلام می کنیم که طبق قانون برابر  مقررات با آنان برخورد می شود.

شهردار کازرون درپایان ازسرمایه داران و سرمایه گذاران کازرونی درخواست کرد چنانچه مایل به سرمایه گذاری در این شهر باشند همه جانبه ازآنان حمایت می شودو فرش قرمز زیرپایشان فرش خواهدشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *