رئیس بیمارستان ولی عصر(عج) کازرون هشدار داد؛ زنگ‌ خطر کرونا در شهرستان کازرون به صدا درآمده است/ اعلام مثبت بودن تست ۳ بیمار/ مردم در خانه بمانند

سرویس خبری/ طیبه خسروی: رئیس بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) کازرون در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه طلوع نسبت به شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌ کازرون هشدار داد و تاکید کرد زنگ‌ خطر کروناویروس در شهرستان به صدا درآمده است.

دکتر شرافت با اشاره به آمار رو به افزایش تعداد بیماران و بحرانی بودن شرایط فعلی شهرستان کازرون از بی‌توجهی مردم ‌کازرون نسبت به اخطارها و هشدارها گلایه کرد و گفت: در شرایط فعلی اپیدمی ویروس، مهمترین‌ مسئله، جدی گرفتن بیماری توسط مردم‌ و رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری است، اما متاسفانه اکثر مردم متوجه این ‌موضوع نیستند و وضعیت رفت و آمد در شهرها و روستاها هیچ تفاوتی با قبل از اپیدمی ندارد.

وی تعداد بیماران بد حال و اعزامی به مراکز فوق تخصصی  در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اسفند را بیشتر از دو هفته گذشته اعلام کرد و افزود: آمار تعداد بیماران با نتیجه تست مثبت رو به افزایش است.

به گفته او تا شامگاه جمعه ۱۶ اسفند، آمار قطعی مثبت کروناویروس در شهرستان کازرون سه مورد است اما به احتمال زیاد ظرف ۲۴ ساعت این تعداد افزایش پیدا می‌کند. همچنین تعدادی موارد مشکوک وجود دارد و در ۴۸ ساعت گذشته هم ۴ مورد تست برای تعیین مثبت یا منفی بودن ارسال شده است. 

با شرایط کنونی کازرون، شاهد روزهای تلخ و سختی خواهیم ‌بود

دکتر شرافت در ادامه تجمع  در مراکز مسقف مانند بانکها، دادگستری، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و همچنین ادارات را در وضعیتی نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: با شرایط کنونی کازرون، شاهد روزهای تلخ و سختی خواهیم ‌بود. 

 مردم در خانه بمانند

این‌ مقام ‌مسئول خواستار خودداری مردم از حضور در مکان‌های عمومی و محل‌های تجمع شد و تصریح کرد: شهروندان تلاش کنند برای سلامتی خود، داوطلبانه خود را حداقل به مدت دو هفته قرنطینه کنند.

او همچنین از همه مردم شهرستان ‌درخواست کرد با مسئولین شبکه بهداشت و بیمارستان همکاری کنند.

دکتر شرافت با اشاره به شیوع سریع این ویروس، استفاده از پول نقد و کارت های بانکی را از جمله راه‌های جدی انتقال ویروس کرونا برشمرد و تاکید کرد: مردم باید حتی‌الامکان از استفاده از پول نقد اجتناب کرده و به هیچ عنوان کارت بانکی خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند.

 لزوم تعطیلی فروشگاه‌ها

رئیس بیمارستان ولی عصر(عج) کازرون با توجه به شرایط حال و پیش بینی شرایط سخت روزهای  آینده  کازرون بر ضرورت تعطیلی تمام ‌فروشگاه‌هایی که الزامی به فعالیت در ۱۰ روز آینده ندارند تاکید کرد و افزود: فروشگاه‌هایی نظیر فروشگاه‌های پوشاک، کفش‌فروشی‌ها، فست فودها، کافی شاپ‌ها، قنادی‌ها، فروشگاه‌های لوازم‌التحریر و سایر موارد مشابه داوطلبانه اقدام به تعطیلی واحد کسبی خود کنند.

او تنها راه نجات از این بحران ‌جهانی را همکاری و رعایت موارد ایمنی از سوی مردم دانست و گفت: امیدواریم مردم‌ کازرون ‌مسئله ویروس کرونا، شیوع آن و آمار رو به افزایش را جدی بگیرند و با رعایت نکات عنوان شده و مساعدت و همکاری با مسئولین  شاهد مهار کردن این بحران باشیم.

1 دیدگاه

  1. متاسفانه مردم کازرون اصلا رعایت نمی‌کنند و اصلا اهمیت نمی‌دهند و همینطور دستکش و ماسک را در خیابان و کوچه رها می‌کنند و هنگام سرفه و عطسه اصلا جلوی دهان خود را نمی‌گیرند به عنوان یک دوست خواهش میکنم به مردم کازرون هشدار داده تا تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *