کازرون، هشتمین شهر فارس در آمار مبتلایان به کرونا+فیلم

روزنامه طلوع/ مطابق آمار رسمی امروز (جمعه ۱۵ فروردین ۹۹) دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر اساس آمار تجمیعی، شهرستان کازرون در رتبه هشتم آمار مبتلایان به کروناویروس قرار دارد.

به گزارش طلوع جنوب به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون بهداشت این دانشگاه از شناسایی ۷۲ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۹۸۹ نفر رسیده است.

او افزود: متاسفانه دو نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس فوت کردند که با این دو مورد جدید فوتی، تاکنون ۳۲ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست داده اند.

به گفته او، آمار شناسایی ۹۸۹ نفر مبتلا به کروناویروس در شهرستان های استان فارس از ابتدای ورود کرونا به فارس تا امروز ۱۵ فروردین ۹۹ به این شرح است:

شیراز ۵۱۹ مورد

فسا ۸۱ مورد

جهرم ۷۴ مورد

آباده ۵۱ مورد

لار ۴۰ مورد

مرودشت ۲۷ مورد

کوار ۲۰ مورد

کازرون ۱۸ مورد

اقلید ۱۷ مورد

خرم بید ۱۵ مورد

گراش ۱۵ مورد

سروستان ۱۵ مورد

استهبان ۱۳ مورد

بوانات ۱۳ مورد

ممسنی ۱۰ مورد

داراب ۹ مورد

زرقان ۹ مورد

ارسنجان ۷ مورد

فیروزآباد ۶ مورد

نی ریز ۵ مورد

رستم ۵ مورد

بیضا ۴ مورد

سپیدان ۳ مورد

سرچهان ۲ مورد

زرین دشت ۲ مورد

قیروکارزین ۲ مورد

خنج ۲ مورد

مهر ۲ مورد

فراشبند ۱ مورد

خرامه ۱ مورد

لامرد ۱ مورد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین خبر داد: هم اکنون ۳۳۱ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۳۱۹ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

دکتر همتی بیان کرد: ۹۸۹ مورد مبتلا در استان، در شیراز، فسا، جهرم، آباده، لار، مرودشت، کوار، کازرون، اقلید، ممسنی، ارسنجان، فیروزآباد، بیضا، سپیدان، خرم بید، گراش، سروستان، استهبان، بوانات، داراب، زرین دشت، نی ریز، رستم، سرچهان، زرین دشت، قیروکارزین، خنج، مهر، فراشبند، خرامه و لامرد گزارش شده است.

او ادامه داد: در شهرستان های کوه چنار، بختگان، پاسارگاد، اوز و خفر نیز تاکنون موردی از ابتلا به کروناویروس گزارش نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه از شهروندان خواست ضمن در خانه ماندن و رعایت بهداشت فردی، برای ارزیابی وضعیت سلامت خود به صورت الکترونیکی به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس https://salamat.gov.ir/ مراجعه کرده و با ورود اطلاعات موردنظر از وضعیت خود آگاه شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *