وزیر نیرو در سفر به کازرون: روند پیشرفت پروژه ها در شهرستان کازرون بسیار کند است/ تلاش می کنیم سد نرگسی در سال آینده آبگیری شود

سرویس خبری/ داود کشاورز: وزیر نیرو در جریان سفر به کازرون با بیان اینکه فارس اولین استانی است که آب انتقالی از خلیج فارس به آن تخصیص داده شده، گفت: بر اساس آخرین طرح قرار است سالانه چهارصد میلیون متر مکعب آب از خلیج فارس از سه نقطه شرقی، غربی و میانی به فارس وارد شود.

به گزارش خبرنگار روزنامه طلوع، علی اکبر محرابیان که در جریان سفر هیئت دولت به فارس، به کازرون آمده بود، افزایش میزان آب تخصیصی به چهارصدمیلیون متر مکعب را نتیجه جلسات اخیر عنوان کرد و افزود: در این زمینه پس از فراخوان سازمان آب منطقه‌ای فارس، بیش از هشت شرکت و کنسرسیوم برای این طرح اعلام آمادگی کردند.

وی انتقال آب به فلات مرکزی و استانهای دچار مشکل آب را از رویکردهای دولت سیزدهم و وزارت نیرو برشمرد و اظهار کرد: این طرحهای انتقال با هدف تامین آب برای مصرف شرب و صنعت اجرا خواهد شد.

به گفته محرابیان، با تکمیل سدهای نیمه تمام، طرحهای انتقال آب وهمچنین اجرای طرح انتقال آب از دریا، نیازهای استان فارس در سالهای آینده مرتفع خواهد شد.

وزیر نیرو همچنین در سفر امروز خود از سه پروژه سد نرگسی، بیمارستان پردیس و تصفیه خانه فاضلاب کازرون بازدید کرد.

او پس از این بازدیدها در جمع خبرنگاران با انتقاد از روند اجرای پروژه ها، پیشرفت پروژه‌ها را بسیار کند توصیف کرد و گفت:  سد نرگسی جزء پروژه های مهم استان فارس است ودر شهرستان کازرون نیز نقشی کلیدی دارد.

محرابیان با اشاره به نقش این سد در تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت، ادامه داد: سد نرگسی در حال حاضر هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی دارد که هماهنگی های لازم از طرف پیمانکار وسازمان آب منطقه‌ای فارس انجام شده تا سرعت کار بیشتر شود.

وی تصریح کرد: تلاش خودمان را می کنیم که در سال آینده آبگیری سد نرگسی انجام شود تا بتوانیم طرحهای مهم دیگر اجرای شبکه آبیاری و لوله گذاری جهت تامین آب شرب شهرستان را شروع کنیم.

عضو هیئت دولت همچنین در خصوص تصفیه خانه فاضلاب شهری کازرون نیز بیان کرد: بخشی از این شبکه اجرا شده که امیدواریم با تلاش مدیران پس از تکمیل، در چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

محرابیان همچنین در این سفر یک روزه از بیمارستان که مورد گلایه مردم بوده، نیز بازدید کرد.

وی پس از بازدید از این بیمارستان با اشاره به اینکه بیش از ده سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه می گذرد، تصریح کرد: متاسفانه میزان پیشرفت بیمارستان پردیس بسیار اندک است که با پیگیری دکتر عباسی نماینده مردم شهرستان های کازرون و کوهچنار در مجلس عملیات اجرایی آن از سرگیری شده و ان شاء الله با مصوبه دولت در استان روند کار این پروژه نیز سریع تر خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *